Dag 9 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Frans Goot - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Frans Goot - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: degootjes

Blijf op de hoogte en volg Frans

18 Oktober 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Ook deze dag staat weer in het teken van safari’s. Al om 06.00 uur worden we met jeeps bij het hotel afgehaald en komen naar een uurtje rijden in het Hluhluwe Umfolozi Wildpark. Een veel mooier park dan het Krugerpark. Veel meer heuvels en veel groener. De reden waarom het hier groener is werd ons ook al snel duidelijk. De ene na de andere bui viel uit de bewolkte hemel. Na wat neushoorns, gnoes en zebra’s worden we verrast door een grote groep olifanten. Dat was een spannend gebeuren, want die olifanten reageerden nogal op de aanwezige voertuigen. Na de goede afloop hadden we een prima verzorgd picknick-ontbijt.
Plots kregen we een uniek gebeuren. Twee cheeta’s (jachtluipaarden) werden gesignaleerd en gaven ons volop de tijd om mooie foto’s te maken. Een zeldzaam gebeuren. ’sMiddags hebben we een 2 uur durende wandeling gemaakt door de bossen en over het strand van St Lucia. Daar hebben we o.a. weer hippo’s gezien.
In het donker hebben we ook nog een nachtsafari gemaakt, waarbij het verbazingwekkend was wat onze ranger allemaal zag. Met een hand sturend, de andere hand de schijnwerper vasthoudend over hobbelige zandweggetjes rijdend toch kameleons in de struiken zien zitten. Geweldig!