Dag 13 - Reisverslag uit Malealea, Lesotho van Frans Goot - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Malealea, Lesotho van Frans Goot - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: degootjes

Blijf op de hoogte en volg Frans

22 Oktober 2006 | Lesotho, Malealea

We verlaten ZA weer voor een bezoek aan Lesotho. Onderweg zien we nog de zeldzame gekroonde kraanvogels. Koen zag deze vogels en Wijnant reed eventjes achteruit om ze goed door ons te laten bewonderen.
We waren al gewaarschuwd dat het bij de grenspost best wel lang zou kunnen duren (1,5 uur), afhankelijk van wie de controle ter plekke zou doen. We hadden geluk! De “vriendelijke” dame had dienst en binnen 20 minuten waren we over de grens. We verblijven 2 nachten in Malealea Lodge, een voormalige handelspost, die omgebouwd is tot een kamp waar toeristen kunnen overnachten. Deze lodge is inmiddels een project waarbij de plaatselijke bevolking (ongeveer 300 inwoners) worden betrokken bij het uitvoeren van alle werkzaamheden op en rond de Lodge. Hiervoor worden ze beloond, waardoor het hele dorp Malealea er profijt van heeft. We werden daar ontvangen door een koor vanuit de plaatselijke bevolking en een band spelend op eigen gemaakte instrumenten.
‘sAvonds hebben we gezellig rond een kampvuur Nederlandse liedjes gezongen.