Dag 23 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Frans Goot - WaarBenJij.nu Dag 23 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Frans Goot - WaarBenJij.nu

Dag 23

Door: degootjes

Blijf op de hoogte en volg Frans

01 November 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De zon schijnt. Na 30 minuten wachten op een taxi (we werden goed onderhouden door onze portier Thijs de Lange van Nederlandse afkomst) zjn we naar de Tafelberg gegaan. Daar waren we om 10.00 uur. Er stonden maar ongeveer 1000 mensen voor ons in de rij!!!! Dat zou dus lang gaan duren. Tijdens de vaart naar boven draait de bodem van de gondel 360 graden rond. Om half twaalf waren we eindelijk boven (capaciteit kabelbaan is 900 personen per uur).
Wederom was het hier weer een schitterend uitzicht over de gehele Kaappunt, Kaapstad en alles daar om heen. De berg is inderdaad net een tafel, want het plateau bovenop is vrij vlak.
'sMiddags hebben we ons opgesplitst. Irma wil graag naar het vogelpark. Dus Cor en Marie op de rondrijdende "hop op en hop af bus" en wij naar World of Birds. Een zeer uitgebreide verzameling vogels (3000 stuks). We hebben bijvoorbeeld nog nooit zoveel verschillende uilen gezien. En je liep zo door de volières heen.
Tijdens het afscheidsdiner werden Koen en Wijnand door Marian (namens de groep) bedankt voor hun fantastische begeleiding en chauffeurskunst. Het werd duidelijk dat iedereen nog wel een weekje wilde blijven!!!