Dag 4 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Frans Goot - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Frans Goot - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: degootjes

Blijf op de hoogte en volg Frans

13 Oktober 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag hebben we de prachtige natuurverschijnselen rond de Blyde River Canyon bezocht. Eerst naar de Lisbon Falls. Daar hebben we een wandeling gemaakt tot onder aan de waterval. Vervolgens zijn bij bij de 3 Rondavels geweest. Dat zijn bergtoppen die door de winderosie de vorm van rondavels hebben gekregen. Het punt waar de Blijde rivier en de Treur rivier bij elkaar komen heeft de stroming door de ronddraaiemde beweging gaten in de rotsen gesleten (de Potholes). Als laatste hebben we door God's Window gekeken. Dit was gepland voor de ochtend, maar toen was het venster nog gesloten. Er is daar heel vaak zoveel ochtendnevel en regen dat er zelfs een stukje tropisch regenwoud is. Er was 'smorges echt niets te zien. We reden zelfs door de bewolking heen. 'sMiddags hadden we weer een schitterend uitzicht. We hebben nog een stukje door het regenwoud gewandeld en hebben daar vele mooie vogeltjes gezien. Toen terug naar Graskop voor het traditionele diner "Stoofpottie".

• 17 Oktober 2006 - 17:05

Elly Mast:

prachtig, eindelijk jullie site gevonden en foto's bekeken.
    geniet ervan en tot ziens
    elletje