Dag 11 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Frans Goot - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Frans Goot - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: degootjes

Blijf op de hoogte en volg Frans

20 Oktober 2006 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag hebben we uitgeslapen!!
In de Drakensbergen is alles heel erg primitief. Geen electricteit en geen restaurant. We moeten dus zelf voor het eten zorgen. Daarvoor stoppen we in Howich, waar we massaal inkopen gaan doen. In Howich hebben we tevens de waterval bezocht en daarna gezellig met een heel stel koffie gedronken. Om 12.00 uur vertrekken we voor het laatste stuk naar het natuurreservaat Injasuthi. Onderweg stoppen we nog even met de bus bij een uitkijkpunt waar de Zulu’s wonen. We worden gelijk overvallen door kleine kinderen die direct gingen poseren voor de vele fotografen. Dat ze ook meteen hun foto terug konden zien was wel heel bijzonder.
Injasuti is werkelijk een schitterend stuk natuur, totaal afgezonderd van de bewoonde wereld. Ons uitzicht is als een schilderij! Na een wandeling van ongeveer 2 uur hebben Koen (onze beste reisleider in Zuid-Afrika tot nu toe) en Wijnant (een fantastische chauffeur) voor ons een heerlijke maaltijd gebraaid. Was heel erg lekker en gezellig!
Om 22.00 uur ging de kampbeheerder naar bed en ging het agregaat voor de verlichting dus uit!!!